رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مشهد مقدس گفت: برای اینکه منکرات در جامعه کاهش یابد باید راه‌های پیشگیری در جامعه تقویت شود و معروفات ترویج بیشتری پیدا کند.
کد خبر: ۹۵۸۶۲۲۱
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد؛ رضا چیتی فدافن در مجمع دبیران شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یگان‌های نظامی و انتظامی استان اظهار کرد: هر چقدر در اجرای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یگان‌های نظامی و انتظامی توجه بیشتری شود؛ انحرافات و جرایم در جامعه کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: همه ما در مسیری که مورد رضایت خداوند متعال است باید حرکت کنیم و بقیه افراد را نیز جذب و در این مسیر قرار دهیم. اقدامات ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر هم در راستای جذب افراد در این مسیر است.

 چیتی فدافن با اشاره به اینکه معروفات و منکرات برای بسیاری از افراد مشخص شده بیان کرد: تبیین این فریضتین و تشکیل ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به این دلیل است که به ما یادآوری کند که وظیفه‌ای را برعهده داریم؛ نه به‌عنوان وظیفه سازمانی بلکه به‌عنوان یک وظیفه شرعی، انسانی و سپاس‌گزاری از خداوندی که آشنایی با احکام الهی را به ما عطا کرده و در مسائلی که آگاهی پیدا کرده‌ایم، بتوانیم افراد دیگر را نیز در هر زمینه‌ای راهنمایی کنیم.

وی علم داشتن به معروفات و منکرات در مجموعه‌های خدمتی و نظامی که به‌عنوان چشم‌وچراغ این ملت و نظام هستند را یک امر ضروری دانست و اذعان داشت: امنیت مهم‌ترین مسئله‌ای است که موردتوجه همه واقع شده و اگر امنیت نباشد، بسیاری از مسائل از بین خواهد رفت. علاوه بر تلاش و کوشش‌های نیروهای نظامی، ما نیز باید در خط بعدی مراقب مسائل مربوط به معروفات و منکرات در مجموعه‌ها نظامی باشیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مشهد مقدس توضیح داد: همه ما این مسئولیت را داریم که احیاکننده معروفات و ازبین‌برنده منکرات باشیم و باتوجه‌به برنامه‌ها و امکاناتی که در اختیار ما است و آشنایی و آگاهی که نسبت به مسائل داریم باید این فریضتین را تبیین کنیم. هر چقدر در اجرای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یگان‌های نظامی و انتظامی توجه بیشتری شود؛ انحرافات و جرایم در جامعه کاهش پیدا می‌کند. امیدواریم که در سال آینده بتوانیم با تجربیاتی که در سال‌های قبل به دست آورده‌ایم بهتر و کامل‌تر فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را در سطح نیروهای مسلح زنده بداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار